Forex

Przeczytaj również: Wzrosty i spadki
Opiera się on na spekulowaniu wartości jednej waluty względem drugiej waluty. Działalność tego rynku odbywa się w formie OTC (ang. Over The Counter) co oznacza obrót pozagiełdowy, a dokonują go domy maklerskie.
Przeczytaj również: Dźwignia finansowa
Brak określonego miejsca działania tego rynku powoduje, że transakcje między uczestnikami są zawierane telefonicznie bądź przez internet.
Przeczytaj również: Zalety Forex
Zdecentralizowanie tego rynku polega na braku głównej jednostki nadzorującej obrót, tylko w każdym kraju powstają komisje lokalne. W Polsce takim regulatorem rynku forex jest Komisja Nadzoru Finansowego (KNF).
Forex jest to obecnie największy finansowy rynek świata, a szacowane dzienne obroty wynoszą około 5 bilionów amerykańskich dolarów.
To co odróżnia ten rynek od zwykłej giełdy jest czas działania, handel walutami na Forex trwa 24 godziny na dobę. Jedynie w weekendy rynek forex przestaje funkcjonować, a tak od otwarcia giełdy w Sydney o godzinie 8 miejscowego czasu do zamknięcia w piątek w Nowym Jorku o godzinie 17 tamtego czasu.
Daje to możliwość reagowania uczestnikom rynku na wahania kursowe niezależnie od godziny. Większość handlu walutowego skupia się wokół dolara amerykańskiego, euro, jena i funta brytyjskiego. Dlatego też większość obrotów skupią się w tych największych centrach finansowych: Nowym Jorku, Zurychu, Frankfurcie oraz Tokio.
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Jakie cechy powinien mieć idealny album o piłce nożnej?
Atrakcyjna okładka i wizualna prezentacja są kluczowe dla przyciągnięcia uwagi czytelników. Elementy graficzne oraz odpowiednia kolorystyka i czcionki powinny oddawać charakter sportu. Ważne są również zdjęcia i ilustracje, które wzbogacają treść albumu. Dobrze zaprojektowana okładka sprawia, że pub

Najlepsze praktyki negocjacyjne przy zakupie używanego pojazdu
Przygotowanie do negocjacji jest kluczowe dla osiągnięcia satysfakcjonujących warunków zakupu. Warto zacząć od zrozumienia rynku oraz cen podobnych pojazdów, co pozwoli ocenić uczciwość oferty. Zebranie informacji o sprzedawcy i jego oczekiwaniach pomoże w budowaniu relacji oraz dostosowaniu propozy