Jak media widzą seniorów?

Starsi ludzie to nie tylko osoby schorowane, wymagające opieki i pozbawione życiowej radości. Seniorzy są tak samo wartościowi i potrzebni w społeczeństwie, jak przedstawiciele innych grup wiekowych.
Przeczytaj również: Globalizacja migracji
Media kształtują jednak pewien wizerunek osoby starszej, który wpływa na odbieranie takich ludzi przez innych, a także przyczynia się do dyskryminacji ze względu na wiek. Medialny wizerunek osób starszych pokazuje ich brak energii i zdrowia.
Przeczytaj również: Migruj z kulturą
Przedstawia ich jako ludzi samotnych, smutnych, zrzędliwych i złośliwych. Często podkreśla się ich fanatyzm religijny.
Przeczytaj również: Migracja w celach zarobkowych
Starsi ludzie występują najczęściej w reklamach środków farmaceutycznych przez co podkreśla się ich brak zdrowia. W pozytywnym świetle ukazywani są wraz z rodziną, jako związani z wnukami dziadkowie i służący życiowymi mądrościami rodzice.
Częste podkreślanie kwestii chorób ma swoje skutki w postrzeganiu starszych osób. O wiele trudniej jest im znaleźć pracę, bo są uważane za osoby nie w pełni sprawne ruchowo.
W rzeczywistości, mają więcej cierpliwości i mogą wykonywać dokładniej zlecone zadania.
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Jakie cechy powinien mieć idealny album o piłce nożnej?
Atrakcyjna okładka i wizualna prezentacja są kluczowe dla przyciągnięcia uwagi czytelników. Elementy graficzne oraz odpowiednia kolorystyka i czcionki powinny oddawać charakter sportu. Ważne są również zdjęcia i ilustracje, które wzbogacają treść albumu. Dobrze zaprojektowana okładka sprawia, że pub

Najlepsze praktyki negocjacyjne przy zakupie używanego pojazdu
Przygotowanie do negocjacji jest kluczowe dla osiągnięcia satysfakcjonujących warunków zakupu. Warto zacząć od zrozumienia rynku oraz cen podobnych pojazdów, co pozwoli ocenić uczciwość oferty. Zebranie informacji o sprzedawcy i jego oczekiwaniach pomoże w budowaniu relacji oraz dostosowaniu propozy