Jesteś patriotą czy obywatelem świata?

Obywatel świata – to dwa słowa, które brzmią niesamowicie dumne i postrzegane są przez większość z nas jako coś pozytywnego. Mają oznaczać człowieka, który potrafi się odnaleźć w wielu kulturach, a niezależnie od miejsca, w którym się znajdzie, będzie czuł się jak u siebie. W wyniku globalizacji wiele osób może być postrzeganych w ten właśnie sposób.
Przeczytaj również: Globalizacja migracji
Niestety, po głębszym zastanowieniu może się okazać, że zjawisko to nie jest jednoznacznie pozytywne. Wraz z postępującym procesem globalizacji, coraz bardziej zaciera się i zanika kategoria państwa narodowego. Przestajemy być społecznością, połączoną pochodzeniem i walczącą za dobro swojego narodu.
Przeczytaj również: Migruj z kulturą
Coraz częściej nie czujemy się jego częścią, zanika w nas patriotyzm. Coraz więcej osób nie utożsamia się z przedstawicielami kraju, z którego pochodzi i nie odczuwa poczucia wspólnoty. Z drugiej jednak strony, zmniejszające się znaczenie kategorii państwa narodowego może sprawiać, że coraz więcej osób osiągnie taki status społeczny i życiowy, jakiego potrzebuje.
Przeczytaj również: Migracja w celach zarobkowych
Nie ograniczając się myśleniem o tożsamości narodowej, jesteśmy w stanie poszukiwać swojego miejsca na Ziemi, które może stworzyć nam znacznie doskonalsze warunki do życia i rozwoju niż nasza Ojczyzna.
Kategorie artykułów
Polecane artykuły

Jakie cechy powinien mieć idealny album o piłce nożnej?
Atrakcyjna okładka i wizualna prezentacja są kluczowe dla przyciągnięcia uwagi czytelników. Elementy graficzne oraz odpowiednia kolorystyka i czcionki powinny oddawać charakter sportu. Ważne są również zdjęcia i ilustracje, które wzbogacają treść albumu. Dobrze zaprojektowana okładka sprawia, że pub

Najlepsze praktyki negocjacyjne przy zakupie używanego pojazdu
Przygotowanie do negocjacji jest kluczowe dla osiągnięcia satysfakcjonujących warunków zakupu. Warto zacząć od zrozumienia rynku oraz cen podobnych pojazdów, co pozwoli ocenić uczciwość oferty. Zebranie informacji o sprzedawcy i jego oczekiwaniach pomoże w budowaniu relacji oraz dostosowaniu propozy